از من تا تو

از من تا تو

از من تا تو

از من تا تو

چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟


چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟

 

ناگفته پیداست که سیستم نظارت تصویری نقش حیاتی در شهر هوشمند ایفا می کند . امروزه با استفاده از سنسور های اینترنت اشیا – IOTدر کنار دوربین ها ، شهر ها هوشمند تر و ایمن تر شده اند و تمایل شهروندان برای زندگی در این شهر ها افزایش یافته است . نقش دوربین های مدار بسته در ایمن سازی شهر ها پر رنگ تر شده است ، مدیران شهری به راحتی می توانند با تعریف لیست سیاه شماره پلاک وسایل نقلیه مشکل ساز و مدیریت ترافیک و همچنین قابلیت آنالیز تصویر دوربین های IP می توانند بسیاری از مشکلات را تشخیص بدهند .

با رایج شدن اینترنت اشیاء ، مدیران می توانند از انواع سنسور ها مانند سنسور صدا ، سنسور هوا  ، سنسور آب و سنسور موقعیت یاب بهمراه  قیمت دوربین مداربسته برای تشخیص هر بحرانی در مراحل اولیه استفاده کنند .

 

چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟

به عنوان مثال می توان از سنسور ها برای نظارت بر محیط زیست و فرایند هایی مانند بازیافت زباله استفاده کرد . استفاده همزمان سنسور و دوربین مدار بسته ، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مدیران قرار می دهد  که نشان می دهد ترکیب IOT و سیستم نظارت تصویری می تواند
مشکلات شهری را حل کند .

دوربین های نظارتی پیش از این جهت پشتیبانی و حفاظت مورد استفاده قرار می گرفت ، سنسور های IOT می توانند عملکرد این دوربین ها را بهینه سازی نماید . سنسور های IOT قادرند تا اطلاعاتی که دوربین ها قادر به تشخیص آن نیستند را شناسایی کند ( آنها می توانند مواردی
مانند سر و صدا ، لرزش و … را تشخیص دهند ) . استفاده توامان از این دو ، می تواند آلارم های اشتباه سیستم امنیتی را به حداقل برساند .

سنسور های محیطی با تجزیه و تحلیل آب و هوا و میزان شدت و ارتفاع جریان آن در کنار دوربین مدار بسته می تواند هر گونه تغییر ناگهانی که می تواند منجر به سیل شود را پیش بینی نماید . این سیستم هنگامی که مقدار آب از حد معینی فراتر می رود ، با اطلاع رسانی و تصویر برداری توسط سیستم نظارت تصویری ، نقاط درگیر را مشخص کند تا از بروز فاجعه جلوگیری شود .

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین‌ مدار بسته   انتقال تصویر هایک ویژن

یکی از خطرات شایع در شهر های بزرگ ، آلودگی هواست. دود ناشی از ترافیک و فعالیت های صنعتی ، گلوی شهروندان را می سوزاند و می تواند به چشم ، قلب و ریه افراد صدمه جدی وارد نماید . استفاده توامان سنسور IOT و سیستم نظارت تصویری می تواند از بروز مشکلاتی شبیه به این جلوگیری نماید .

سنسور های محیط زیستی می توانند تغییر کیفیت هوای محیط را به سرعت تشخیص بدهد و به مرکز مانیتورینگ اطلاع رسانی نمایند . مدیران شهری با استفاده از اطلاعات سنسورهای هایک ویژن  ، همچنین تصاویر سیستم نظارت تصویری می توانند ، اقدامات پیشگیرانه مناسب را انجام بدهند .

 

یادگیری نحوه ایجاد کلاژ عکس در فتوشاپ


به فتوشاپ علاقه مندید؟ آیا قصد یادگیری ایجاد کلاژ در فتوشاپ را دارید؟ در این بخش از آموزش فتوشاپ راهنمای گام به گام برای وارد کردن و تنظیم عکس ها در فتوشاپ آورده شده است. یادگیری نحوه ایجاد کلاژ عکس در فتوشاپ در شرایط مختلف مفید خواهد بود.  یک کلاژ می تواند یک داستان کامل را به تصویر بکشد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با ایجاد کلاژ بیشتر آشنا شوید.

 

برای یادگیری فتوشاپ تعداد زیادی برنامه سازنده کلاژ وجود دارد ، اما Photoshop CC کنترل بیشتری به شما می دهد. این امکان را برای شما فراهم می کند تا کل فرآیند را فقط با یک برنامه به اتمام برسانید و شامل تمام تنظیمات لازم تصویر می باشد. (برای برخی از بهترین برنامه ها ، به خلاصه بهترین ابزارهای موجود برای سازندگان کلاژ مراجعه کنید).

فتوشاپ یکی از رایج ترین برنامه ها برای این نوع کارها است. اگر هنوز آموزش کافی ندارید دوره حرفه ای فتوشاپ را آغاز کنید.

در این دوره حرفه ای فتوشاپ یاد می گیرید که چگونه عکس ها را به فتوشاپ وارد کنید ، آنها را در یک صفحه قرار دهید و در قاب های رنگی حاشیه بندی کنید. اگر می خواهید مهارت های فتوشاپ خود را در زمینه های دیگر افزایش دهید.

01. عکسهای خود را انتخاب کنید

در ابتدای دوره حرفه ای فتوشاپ عکس های خود را انتخاب کنید. خلاصه کردن کل مجموعه تصاویر در یک صفحه غیرممکن است ، بنابراین باید انتخابی باشید و حداکثر به 5-8 تصویر بچسبید. انتخاب یک تصویر در صورتی مهم است که بخواهید بیننده را به خود علاقه مند کنید - کلاژها فقط ازدیاد تصاویر تصادفی نیستند ، بلکه نمایانگر روایتی روان هستند که انواع مختلفی از زاویه ، شکل ها و سبک ها را ارائه می دهد.

برای آموزش سریع فتوشاپ سعی کنید از تصاویری متناسب با اندازه های مختلف فریم استفاده کنید و فقط بهترین و مناسب ترین تصاویر خود را انتخاب کنید. جمع آوری کلاژ در یک ردیف از یک رنگ یا یک عنصر مشترک می تواند همه چیز را به هم نزدیک کند ، در حالی که تصاویر متضاد باعث ایجاد تنش می شوند و تمایل به جلب توجه دارند. هر تصویر باید به خوبی در معرض دید و تمرکز باشد.

در د.وره مقدماتی فتوشاپ اگر مطمئن نیستید که چه چیزی خوب به نظر می رسد ، برای الهام گرفتن از چند طرح مجله بازدید کنید. با استفاده از یک سازمان دهنده کتابخانه ، مانند Lightroom یا Bridge ، روند کار ساده تر می شود ، و مرتب سازی چندین عکس در یک زمان آسان تر می شود ، اگرچه Finder به همان خوبی کار می کند. قبل از گردآوری عکسها ، از این مرحله برای تنظیمات لازم در عکس استفاده کنید.

02. سند ایجاد کنید

در این قسمت از د.وره مقدماتی فتوشاپ  هنگامی که سند خود را ایجاد می کنید ، اندازه صفحه به خروجی در نظر گرفته شده از کلاژ شما بستگی دارد ، به این معنی که آیا برای دیجیتال است یا قابل چاپ (بیشتر کلاژها در قالب افقی بهتر به نظر می رسند). پنجره جدید سند فتوشاپ انواع "تنظیمات پیش فرض سند" را برای سهولت در این انتخاب نمایش می دهد ، خواه اندازه صفحه قابل چاپ باشد یا اندازه دیجیتال استاندارد برای وب و تلفن همراه. اگر یک اندازه سفارشی می خواهید ، گزینه هایی برای تغییر عرض ، ارتفاع ، وضوح و حالت رنگ نیز وجود دارد. بعداً می توانید این مورد را در Image> Size Fabric ویرایش کنید. من از اندازه سند 1920 پیکسل در 1080 پیکسل ، RGB ، صفحه استاندارد HD استفاده کردم.

 

03. وارد کردن تصاویر

روش های مختلفی برای آموزش سریع فتوشاپ و  جمع آوری تصاویر در یک فایل وجود دارد. شاید ساده ترین حالت کشیدن و انداختن تصاویر از Finder ، مستقیماً روی بوم است که آنها را به عنوان اشیای هوشمند وارد می کند. مزیت این است که شما می توانید بدون از دست دادن کیفیت ، آنها را تغییر مکان دهید و اندازه آنها را تغییر دهید.

 

متناوباً ، می توانید تصاویر را به صورت لایه های پیوند خورده تعبیه کنید ، به این معنی که در حالی که به پرونده های اصلی رایانه خود پیوند می خورید ، در حالی که از زمان پردازش کند جلوگیری می کنید ، به عنوان نسخه های با وضوح پایین روی بوم ظاهر می شوند. این کار را با فشار دادن طولانی کلید Alt هنگام کشیدن و رها کردن تصاویر در پرونده انجام دهید.

 

تکنیک دیگر برای آموزش سریع فتوشاپ  این است که همه تصاویر را در پنجره های جداگانه فتوشاپ باز کنید ، هر کدام را با Cmd + A انتخاب کنید ، با Cmd + C کپی کنید ، سپس با Cmd + V در سند اصلی جای گذاری کنید. همچنین می توانید طرح ویندوز خود را تغییر دهید تا دو را مشاهده کنید پرونده ها را به یک باره ، لایه ها را به یکدیگر بکشید و رها کنید.

 

04. تصاویر را در اطراف قرار دهید

در ابتدای آموزش طراحی با فتوشاپ  قبل از اینکه زمان زیادی را صرف تصفیه کلاژ کنید ، باید عکس های مناسب را در مکان های مناسب دریافت کنید. با استفاده از ابزار Selection تصاویر را به اطراف بوم منتقل کنید تا زمانی که به نظر می رسد همه در صفحه قرار بگیرند. می توانید لایه ها را با استفاده از نماد چشم در سمت چپ هر لایه در صفحه لایه ها روشن و خاموش کنید. لایه ها را با استفاده از ابزار Free Transform (Cmd + T) مقیاس زده و بچرخانید و دسته های قاب تبدیل را بگیرید. نگه داشتن کلید Shift نسبت ها را حفظ می کند ، در حالی که نگه داشتن کلید Alt از مرکز گسترش می یابد. در ویرایش> اصلاح می توانید گزینه های بیشتری برای ویرایش پیدا کنید.

05. Line drawing To split the image

use the Pen tool (with lines applied) or the Rectangle tool to add lines. I created a long white rectangle on the canvas, copied it with Cmd + J, moved it and rotated it to bend freely, then repeated this process until all the strokes (including the outer borders) were done. If you are having trouble aligning your images, you can drag the guides out of the rulers (Cmd + R or View > Drag Ruler Guides). You can also select multiple layers and use Layer > Arrange to smooth them out.

06. Mask the spare image

You may notice some photos overlap because the border is set to hide the backup. Use the Constraints box to select the unwanted areas on each layer, right-click and choose Invert Selection to undo this option and click the Mask button at the bottom of the panel (inside the square). circle, etc.) If you change your mind, you can change the mask later by painting the mask area in black and white. Repeat this step for each layer so that all layers are aligned to their borders. Importing a photo as a Smart Object doesn’t lose the original photo, so you can easily delete it instead of hiding unnecessary areas. Then, to transfer the image to the box, double-click the layer to open the Smart Objects window and drag it there.

07. Add and export text

If you like the collage design, you can add a title or message. Select the text tool from the toolbar and draw a text box on the canvas. Draw in very dark or light areas if possible. On the Font tab, select a font and color, and enter your text. If you can’t read the text, you need to create a filled rectangle behind it and then soften the text by reducing the blur or changing the composition. I also added an underline to remove the yellow from the image using the eyedropper. Save photo as .psd file

 

ارائه نخستین ارز دیجیتال ایرانی با پشتوانه سه بیمه ایران، البرز و رازی


 

مدیرعامل موسسه برگ زیتون از ارائه نخستین ارز دیجیتال ایرانی با پشتوانه سه بیمه ایران، البرز و رازی خبر داد و گفت: عرضه خصوصی این رمز ارز ایرانی از فردا به مدت ده روز آغاز می شود.

عباس جم مدیرعامل موسسه برگ زیتون در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه  از راه اندازی نخستین کیف رمز پایه ایرانی با قابلیت اتصال به فضای بین الملل خبر داد و گفت: عدم قانون گذاری مناسب و بی تدبیری طی این مدت فرصت بهره مندی ایرانیان از فضای ارز رمز ها را گرفت لذا اگر قرار باشد کشور ایران تحولی را رقم بزند، باید به بازار بین المللی در بازار ارز دیجیتال بپیوندد.

 

وی با بیان اینکه آماده ایم که آینده ای خوبی در زمینه ارز رمز در کشور را رقم بزنیم، افزود: برای عبور از تحریم ها با استفاده از رمز ارز ها سه ضلع نیاز است که نخستین آن "فناوری بلاک چین بومی" و مهترین موضوعی که اگر بخواهیم یک توکن در کشور داشته باشیم.

 

بنابه گفته مدیرعامل شرکت برگ زیتون، مجموعه های مختلف در کشور با هزینه های زیاد روی شبکه های خارجی از جمله اتریوم توکن منتشر کردند و بعد روی شبکه های دیگر اما به دلیل چند برابر شدن کارمزد شبکه موفق به ادامه کار نشدند و موجب هدر رفتن سرمایه هایشان شد.

 

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم به شبکه بلاکچین جهانی بپیوندیم در ابتدا باید یک بلاکچین بومی داشته باشیم لذا در کشور های همجوار شرکت برگ زیتون توانست پلتفرم گرافین را بومی سازی کرده و سورس آن هم به رایگان در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد.

 

جم کارکرد های کیف پول ایرانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از کیف های پول در ایران اکنون بسته شده است و به همین خاطر بسیاری از سرمایه ها از کشور رفت ، بنابراین باید حتما کیف پول رمز پایه ایرانی داشته باشیم، تا قابلیت تعیین آدرس های بین المللی را داشته باشد.

 

مدیرعامل شرکت برگ زیتون با تاکید بر اینکه نخستین کیف رمز پایه ایرانی با قابلیت اتصال به شبکه های بین الملل را با بسیاری از مشکلات که وجود داشت راه اندازی کردیم، بیان کرد: جمعیت قابل توجهی در زمینه رمز ارزها فعالیت دارند اما به دلیل نبود صرافی موفق به انتقال وجه نشده بودند لذا برگشت پول امکان پذیر نبود بنابراین "صرافی برخط رمز پایه" دیگر خدمتی بود که توسط این شرکت راه اندازی شده است.

این کارآفرین در حوزه دیجیتال ادامه داد: صرافی بین المللی را در کشور استونی راه اندازی کرده ایم لذا با افتخار در صرافی بین المللی سریکس ?? به چهار کشور آمریکا، کانادا، انگلیس و رژیم صهیونیستی سرویس نمی دهیم.

 

جم از ارائه رمز ارز ایرانی bzb «نخستین ارز دیجیتال ایرانی» با پشتوانه سه بیمه ایران، البرز و رازی خبر داد و گفت: ابتدای سال ??  برای ارز bze توکن ارائه کردیم که در ? صرافی بزرگ دنیا این توکن پذیرفته شده است لذا از فردا همزمان با میلاد امام رضا(ع) به مدت ?? روز با ?? هزار توکن bzb عرضه خصوصی در سایت https://zarnetwork.com آغاز می شود و هرکدام به قیمت ?? میلیون تومان است.

 

مدیرعامل شرکت برگ زیتون معتقد است که در آینده صادرات و واردات از طریق bze انجام شود و بازگشت پول به راحتی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد:  در ?? بهمن سال گذشته توکن bze را به مبلغ ?? ریال عرصه کردیم و طی مدت ? ماه قیمت آن به ?? تومان رسیده است؛ مرام نامه شبکه زر در زر نتورک قابل دسترسی است.

 

دکتر عباس جم در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی براینکه چه اطمینانی وجود دارد که این رمز ارز همانند دیگر ارز های دیجیتال ایرانی با شکست مواجه نشود؟ گفت:  ارزهای قبلی نقد شوندگی بسیار سختی داشتند اما bze را به تتر می توانید تبدیل کنید و اینکه این رمز ارز با پشتوانه بیمه همراه است.

 

این کارآفرین حوزه دیجیتال در پایان با اشاره به رشد بازار تجارت با ارز های دیجیتالی تاکید کرد: برای ورود کشورمان به این حوزه در جهت دور زدن تحریم ها یک همت مضاعف می طلبد که باید همه با هم دست به دست دهیم و بدون هر نگاه منفعت طلبانه در این حوزه فعالیت کنیم.

 

مهندسان ایرانی پیشرو در زمینه کیف پول دیجیتال

 

حسین جرئتی، رئیس هیئت مدیره هلدینگ رستاک نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به راه اندازی نخستین بلاک چین ایرانی توسط موسسه برگ زیتون در ایران بیان کرد: با تلاش مهندسان ایرانی امنیت رمز ارزها و کیف پول امن نرم افزاری و سخت افزاری ایرانی ایجاد شده است، شایان ذکر استدر دنیا کیف پول های نرم افزاری رمز ارز که پیام رسان داشته باشد تعداد کمی داریم اما شبکه زر این کار را انجام داده است.

 

رئیس هیئت مدیره هلدینگ رستاک افزود: کیف پول نرم افزاری یک محیط امن برای ذخیره و انتقال رمز ارز است که با سیستم عامل های اندروید و ios بر روی تلفن های همراه کار میکند،ایشان همچنین اضافه کردند ممکن است ارزها در کیف های نرم افزاری رمز ارز دچار مشکل شود اما در کیف پول سخت افزاری امنیت بسیار بالائی وجود دارد.

 

این کارآفرین نمونه عرصه دیجیتال با تشریح امکانات کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری ایرانی ، تاکید کرد: در کیف پول های ما مولتی ساین بودن جز امکانات مهم است که امکان دسترسی ? نفر یا چند نفر در کیف پول وجود دارد و چند نفر با هم میتوانند با خیالی آسوده یک سرمایه را در یک کیف پول ذخیره کنند و دسترسی به آن نیازمند داشتن همزمان تمام رمزهای همه افراد است درست مانند حساب های بانکی دو یا چند امضا و هر کدام رمز خودشان را دارند ، وی افزود در کیف پول های سخت افزاری ایرانی قابلیت otp پیاده سازی شده است ، بدین صورت که پس از پیکربندی کیف پول آن را به یک شماره تلفن همراه متصل مینمائید و کاربر پس از ورود رمز یک رمز یکبار مصرف از طریق پیامک بر روی گوشی تلفن همراه خود دریافت میکند و با وارد کردن آن به کیف پول وارد و به ارزهای ذخیره شده در آن دسترسی خواهد داشت که این موضوع فقط در کیف پول رمز پایه سخت افزاری ایرانی جهت به حداکثر رساندن امنیت سرمایه ها پیاده سازی شده است درست همانند رمز پویای سیستم بانکی کشور.

 

به گفته حسین جرئتی مدیرعامل هلدینگ رستاک ، نخستین سامانه تجارت جهانی با رمز ارز به ?? زبان دنیا توسط هلدینگ رستاک ایجاد شده که در شرایط تحریم اقدام خوبی به شمار می رود و برگشت هزینه کالا و محصولات در صادرات خارجی با این سامانه حل می شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: از نخستین باشگاه رمزپایه کشور به زودی رونمایی می شود و در این باشگاه بدون نیاز به سخت افزارهای گران قیمت و برق زیاد ارز دیجیتال را مردم می توانند استخراج کنند.