از من تا تو

از من تا تو

از من تا تو

از من تا تو

مهم ترین اصطلاحات گردشگری که باید بدانید

برای این که بخواهید در هر حوزه ای وارد به کار شوید، باید حتما از اصطلاحات آن اطلاع پیدا کنید، البته اطلاع پیدا کردن از اصطلاحات تنها مربوط به اشخاصی که قرار است در حوزه ای مشغول به کار شوند نمی شود، بلکه افرادی که به حوزه خاصی علاقمند هستند نیز می توانند در این راه قدم بردارند، مسلما کسی که قرار است در رشته ای مانند مکانیک ادامه تحصیل بدهد و یا کار کند، باید از بسیاری از مسائل آگاهی پیدا کند، مثلا اگر قرار است که شما در حوزه خودرو کار کنید، باید اصطلاحاتی مانند یاتاغان، آفتاب خوردن کف ماشین و... را به خوبی بدانید، این قضیه در مورد گردشگری نیز کاملا صدق می کند.

https://uupload.ir/files/eutm_171219-globecover.jpg

High_Low season : فصل شلوغی و فصل خلوتی از جمله اصطلاحات بسیار مهم در گردشگری است و منظور  روزهایی در سال است که گردشگران بیشتر ترجیح می دهند در قسمت های مختلف کشور بروند، برای مثال اغلب افراد در  تعطیلاتی که در زمستان وجود دارد شهرهای جنوبی را برای سفر انتخاب می کنند.

Charter flight: اگر اهل مسافرت با هواپیما هستید، قطعا باید در رابطه با پرواز های چارتری اطلاعاتی داشته باشید و یا حداقل اسمش به گوشتان خورده باشد. این پرواز ها را معمولا در بازه های خاصی شخصی در اختیار می گیرد، اما باید حواستان باشد که اگر بار گم شود ویا پرواز به تاخیر بیفتد، مقصر شرکت هواپیمایی است و نه چارتر کننده.

Leader: معمولا به شخصی که مسئولیت راهنمایی مسافران را در هنگام سفر با تور بر عهده دارد، لیدر می گویند.

اصطلاحاتی که نام بردیم سه تا از پرکاربرد ترین اصطلاحات گردشگری بودند که هر شخصی باید در رابطه با آن ها اطلاعاتی داشته باشد، اما اگر شما هم عاشق گردشگری هستید، پیشنهاد می کنیم سری به بهترین سایت های تور لحظه آخری ایران بزنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.