از من تا تو

از من تا تو

از من تا تو

از من تا تو

بزرگترین پادشاه جهان کیست؟


بزرگترین پادشاه جهان کیست؟

x5_rmyf.jpg

از زمان انسانهای ناشناخته همیشه بزرگترین پادشاه جهان نژادی را دنبال می کنند که توسط یک رهبر هدایت می شود. در سال های گذشته مردم شاهد شاهان بزرگ بسیاری بوده اند که قدرت نشان می دهند. بسیاری از رهبران آمده و رفته اند اما رهبرانی که از قدرت و قدرت عالی برخوردار بوده اند فقط در تعداد آنها حضور دارند. 10 بزرگترین پادشاهان تاریخ 1. کوروش بزرگ نام واقعی او کوروش دوم پارسی است. کوروش در یک خانواده سلطنتی کوچک به دنیا آمد. او اولین شخص در میان بسیاری از پادشاهان بزرگ است که منشور حقوق بشر را می دهد. کوروش بزرگ در 4 دسامبر 530 قبل از میلاد درگذشت. او یکی از 10 پادشاه برتر جهان است. 2. شاه آگوستوس سزار او از روم بود و در سال 63 قبل از میلاد متولد شد. پادشاه آگوستوس به روم کمک کرد تا سرزمین های خود را در این کشور ، مجارستان ، مصر ، اسپانیا و چند کشور دیگر گسترش دهد. او دستاوردهای بسیاری برای مردم خود در رم به دست آورد. 3. فرعون توتموس سوم مصر - تبلیغات - بزرگترین پادشاه بعدی جهان فرعون توتموس سوم است و او یکی از اولین حکمرانانی است که استفاده از منابع دریا و انرژی آبی را کشف کرده است. افراد زیادی از این واقعیت مطلع نیستند که از فرعون خواسته شد که ما فقط 7 ساله بودیم که بر تخت سلطنت بنشیند. وی رکورد پیروزی در همه نبردهایی را که شرکت کرده بود حفظ کرد. 4. Ashoka The Great بارها وجود دارد که ما در داستان های عامیانه خود نام Ashoka The Great را می شنویم. یک سوال وی به عنوان بنیانگذار سلسله بزرگ موریا شناخته شده است. آشوکا پس از مشاهده خون گسترده ای که در یکی از جنگ های خود ریخته شد ، راه آیین بودایی را دنبال کرد. مسئولیت تاج و تخت پس از مرگ پدر بر دوش وی قرار گرفت. 5- هنری هنری هشتم پادشاه انگلیس اصلاحات انگلیسی توسط شاه هنری هشتم انگلیس آغاز شد. پادشاه با شش زن ازدواج کرده است زیرا او می خواست پسری به دنیا آورد که بیشتر به دنبال او تاج و تخت را اداره کند. اگرچه این آرزوی پادشاه هنری برآورده نشد زیرا او دارای 2 دختر بود که بعداً معروف به ملکه انگلیس بسیار شجاع شدند. وی در سال 1547 درگذشت. 6. King Tamerlane - تبلیغات - وی در سال 1336 متولد شد و در بین مردم "Timur The Lane" شناخته شد. وی در دوران خدمت خود به عنوان پادشاه ادعا کرد که کشورهایی مانند فارس ، ارمنستان ، گرجستان و همچنین برخی از مناطق روسیه. از این رو ، او مطمئناً یکی از 10 پادشاه برتر جهان است.

مپراتوری پارس در زمانی منحصر‌بفرد ایجاد شد؛ زمانی که شکل‌یافته‌ترین تمدن‌های جمعیتی در نزدیکی خاورمیانه مستقر شده بودند. امپراتوری پارس که بر بخش اعظم خاورمیانه حکمرانی می‌کرد بیش از هر امپراتوری دیگری بر بیشترین درصد جمعیت جهانی فرمانروایی کرد. در واقع، تنها در سال ??? پیش از میلاد مسیح جمعیت تحت کنترل امپراتوری پارس ??.? میلیون نفر بود که ?? درصد از جمعیت کل جهان در آن روزگار را تشکیل می‌داد. امپراتوری پارس برای نخستین‌بار بر مناطقی در خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای میانه، هند، اروپا و مدیترانه سایه‌‌افکن شده بود.

چنین امپراتوری عظیمی تنها می‌توانست با ارتشی بزرگ سازماندهی شده باشد. در آن زمان بابلی‌ها، مصری‌ها و هندوها نیز تحت قلمروی امپراتوری پارسی بوده‌اند. امپراتوری پارس در دوره هماهنگی و صلح در خاورمیانه برای بیش از دویست سال حکومت کرد و شاهکاری بود که به ندرت تکرار شده است. میراث امپراتوری پارس برای جهان ایجاد شبکه‌ای از جاده، سیستم پست، یک زبان واحد برای دولت (در آن زمان آرامی)، خودمختاری برای اقوام مختلف و بوروکراسی بوده است. دین و مذهب زرتشتی نیز دارای مفاهیمی چون اراده آزاد و بهشت و جهنم بودند که در مذاهب و تمدن‌های بعدی تاثیرگذار  بوده‌اند.

امپراتوری روم

این امپراتوری برای مدت زمانی طولانی قدرت برتر در جهان بود. امپراتوری روم یکی از بزرگترین امپراتوری‌های تاریخ بود. چندین ویژگی مهم جهان مدرن برآمده از امپراتوری روم هستند و رومی‌ها بیشتر بر فرهنگ هلنی یا یونانی‌ کار گسترش و توسعه قلمروی خود را انجام دادند و در معماری، فلسفه و علم نقش مهمی داشتند و آن را به نسل‌های بعد انتقال دادند. همچنین، امپراتوری روم کمک کرد تا دین مسیحی از یک فرقه کوچک به یکی از ادیان بزرگ جهان تبدیل شده و قلمروی آن گسترش یابد.

قوانین روم باستان نیز بر سیستم‌های قانونی در غرب تاثیرگذار بود. دموکراسی‌های مدرن الهام گرفته از نظام سیاسی روم بوده‌اند. با وجود آن‌که یونان به عنوان زادگاه دموکراسی در جهان شناخته شده است، پدران بنیانگذار آمریکا از مدل سیاسی بریتانیا و روم تاثیرپذیر بوده‌اند. آنان اغلب بی‌میل از ‌اجرای مدل دموکراسی آتنی بودند و مدل ترکیبی دولت در روم متشکل از عناصر پادشاهی، اشرافی و دموکراتیک را تحسین می‌کردند. سیستم سیاسی آمریکا با قوای جداگانه‌ای که دارد به نظام نهادی رومی نزدیک‌تر شد. زمانی که روم از جمهوری به امپراتوری تغییر یافت و ایده و عظمت سزار مطرح شد این موضوع منبعی الهام‌بخش برای حاکمان بعدی بود. رومی‌ها مردمانی سخت‌کوش بودند. آنان برای شکست دادن دشمن در کنار یکدیگر بودند.

منبع: شبکه اجتماعی پرسش و پاسخ یک سوال

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.